01:03 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزارت اقتصاد

پوشش ریسک ساخت مسکن در بورس کالا
با توجه به نهایی شدن طرح جهش تولید مسکن از سوی شورای نگهبان، وزارت اقتصاد باید برای پوشش ریسک ساخت مسکن، امکان پیش خرید و سایر ابزارهای پوشش ریسک خرید مصالح ساختمانی در بورس کالا را فراهم کند.
توسعه اقتصاد در گرو یکپارچگی نظری و عملیاتی است
احسان خاندوزی به جریان اصلی اقتصاد نزدیک است و مجموعه نظراتش نشان می‌دهد درک خوبی نسبت به نظرات اقتصادی دارد، این موضوع اهمیت زیادی دارد و سبب می‌شود ایده‌ها و عملیاتی که می‌خواهد انجام دهد به لحاظ نظری یکپارچگی لازم را داشته باشند.
عدالت مالیاتی، سرلوحه فعالیت وزیر پیشنهادی اقتصاد
وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی نباید در بحث مالیات فقط درآمد را مدنظر قرار دهد بلکه بهتر است عدالت مالیاتی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهد و نباید به تناسب افزایش درآمدهای کشور میزان کسب مالیات افزایش پیدا کند.
تیم اقتصادی نقدینگی را به سمت بازار سرمایه هدایت کند
بازار سرمایه تنها بازار یا عامل کنترل تورم و تقویت تولید در کشور است و تیم اقتصادی دولت نیز باید به صورت منسجم مهار نقدینگی را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و با کنترل نرخ سود و نرخ تورم نقدینگی را سمت بازار سرمایه و بورس مدیریت کند.
خاندوزی؛ احاطه و توانایی خوبی در اقتصاد دارد
وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی احاطه و توانایی خوبی نسبت به مسائل اقتصادی دارد اما آنچه بیش از همه مورد اهمیت است اجرا و نحوه برخورد با این برنامه‌هایی است که قرار است در دستور کار قرار بگیرد.
راه اندازی صندوق زمین و مسکن در نیمه دوم سال
سازمان بورس و اوراق بهادار و بورس کالای ایران با همکاری وزارت راه و شهرسازی، صندوق زمین و مسکن را در دست راه اندازی دارند که در صورت صدور مجوزهای مربوطه از سوی سازمان بورس و طبق برنامه ها، این صندوق از نیمه دوم سال راه اندازی می شود.
دیدگاه گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت درباره بورس
گزینه پیشنهادی وزارت اقتصاد دولت جدید گفت: ارتقای جایگاه بازارسرمایه در اقتصاد ملی و تامین مالی تولید، انتخاب تشریفاتی نیست و یک الزام است.
روحانی: از مردم قرض گرفتیم، روسای بانک‌ مرکزی: پول چاپ شد / کدام یک درست می‌ گویند؟
حسن روحانی، رییس‌جمهوری سابق ایران درحالی در روزهای پایانی دولت قبل استقراض دولت از بانک‌مرکزی با هدف جبران کسری بودجه را انکار کرد که آمارها و روسای بانک‌مرکزی سابق و فعلی کشور چیز دیگری می‌گویند!
«رییس دولت سیزدهم» به بازار کد مثبت داد
آقای رییسی همواره از بازارسرمایه حمایت کرده است. ایشان تنها نامزد ریاست جمهوری بود که از بورس تهران بازدید داشت و این موضوع حاکی از توجه رییس جمهور آینده به بازار سرمایه است.
اصلاح قانون پرداخت سود سهام با قید فوریت انجام می گیرد
به گفته عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس، اگر نیاز باشد تا برای بهبود وضعیت بازار سرمایه، اصلاح قانون تجارت انجام شود به طور حتم با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن آن را انجام خواهیم بود.
حمایت های واقعی از تولید با لغو قیمت گذاری رقم می خورد
اجرای طرح لغو قیمت گذاری های دستوری ضمن جلوگیری از کاهش تولیدات داخلی، بستر را برای اشتغال و ثبات اقتصادی فراهم خواهد کرد.
پایان دولت؛ بازیِ بورسی ادامه دارد!
یادداشت از محمد علی رفیعی
تصمیمات جدید در انتظر مالباختگان ETF
نماد برتر - آینده درخشانی که برای ETF ها یا همان صندوق های سرمایه گذاری دولتی متصور می‌شد، مانند سهم های دیگر بازار سرمایه سرابی بیش نبود و کار به جایی رسیده است که صندوق هایی که قرار بود عدالت را بین مردم برقرار کنند و سودده باشند، تا جایی ضرر داده اند که خریداران این صندوق در لیست مال باختگان قرار گرفته اند و صحبت از این است که ضرر آن ها چگونه جبران شود!
ابلاغیه شما 4 ماه دیرتر به دست ما رسید!!!
نماد برتر - گمرک ایران می گوید وزارتخانه صمت مصوبه مربوطه را برای بار اول حدود چهارماه بعد از تصویب به گمرک ابلاغ کرده است، در حالی که می توانست مانند مصوبه اخذ عوارض صادرات مرغ در همان زمان و بلافاصله برای اجرا ابلاغ کند.
گام‌های اساسی وزارت اتصاد برای رونق کسب و کار!
نماد برتر - وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که وزارت اقتصاد و امور دارایی ۱۱ اقدام اساسی را در سال گذشته در راستای کاهش زمان صدور مجوزها و مشاوره و حمایت از فعالان اقتصادی در بخش خصوصی برداشته و در مدت باقی مانده از عمر دولت نیز گام های جدی تری برای تحقق شعار سال برخواهد داشت.